יהודה כהן
ביחסי אנוש ובמכירות ,ישנה חשיבות מכרעת ל"איך אני מקרין עצמי כלפי חוץ" ,ומה מבין מכך הזולת. אחד היתרונות העצומים לרכישת אמון וקידום הן ביחסים בין אישיים ובין בעסקים ומכירות הוא נושא הקדשת זמן ,קשב ,ויחס אישי בצורה אמיתית כנה ונראית ומפורשת כך בצד השני. כבני אדם אנחנו מודדים את חשיבותנו בעיני זולתנו בזמן ,שהם מוכנים להקדיש עבורנו באופן אישי וייחודי. ככל שהקרבה יותר חזקה הזמן המושקע גדל ביחס ישר , לבני משפחתנו אנו מקדישים את הזמן הרב ביותר, לידידנו זמן פחות וככל שמתרחק הקשר כך מוקדש פחות זמן. כיצורים אנושיים תכונה זו נלמדת באופן תת הכרתי כך שאדם מודד באופן לא מודע עד כמה הוא מוערך בצד השני לפי כמות הזמן שקיבל מהזולת כהשקעה ייחודית ואישית. כאן נכנס הנושא הקריטי והוא : כיצד הזולת מפרש את יחסנו והשקעתנו בו הן מבחינת זמן מושקע והן מבחינת היחס האישי כלפיו והדגש הוא על כיצד נראה בעיניו ,ולא מה אנו מרגישים שתרמנו לצורך קידום וקשירת יחסים. בקשרים עסקיים ישנה חשיבות רבה לפעילויות פיזיות שמצביעות ומפורשות כהקדשת זמן ויחס אישי לדוגמא אגרות ברכה אישיות ,השתתפות באירועים אישיים והקדשת זמן לשיחות קבועות גם שאינם לצורכי עסקים, חשיבותם של המפגשים והשיחות היא בהקדשת זמן איכות בעיקר להקשבה פעילה ,וזאת מהסיבה שהקשבה לזולת מתפרשת אף היא כהקדשת זמן ותורמת משמעותית לרצון לכונן יחסי קירבה ושיתוף הן ברמה אישית והן ברמה עסקית . אין ספק כי קשרים עיסקיים מוצלחים הם בראש ובראשונה חיבורים בין אנשים ,התלויים ללא ספק בהשקעה מקדימה ויצירת אוירה מתאימה לפי צרכיו האישיים של הלקוח וכפי שזה יראה בעיניו.
בלב יהודי -פורטל יהודי בראש צעיר מאמרים בנושאי התפתחות אישית ,חומר מגוון בנושאים יהודיים ואקטואליה .